Friday 18 April 2014

Another Mualaf Story...

Entry kali ini...Another Mualaf Story...

Seperti yg kita sedia tahu, selain orang Melayu, bangsa lain di negara kita juga ramai telah memilih untuk memeluk agama Islam. Sebenarnya ini adalah perkara baik, cuma ada sesetengah orang masih salah faham istilah "memeluk Islam" dengan "Melayu" dan menganggap memeluk Islam adalah menjadi seorang Melayu.

Pada Disember 2013, saya secara rasminya telah memeluk Islam bersama puteri kesayangan saya. Namun, disebabkan dugaan yg datang tanpa henti...kerja2 seperti membuat pindaan pada kad pengenalan dan sijil beranak terpaksa ditangguhkan. Oleh itu, sehingga kini banyak dokumen masih belum siap dan submit di Pejabat Agama Islam Wilayah Persekutuan.

Namun begitu, setelah bergelar mualaf...alhamdulillah...saya dengan izin-Nya telah berjaya mendapat pekerjaan di sektor semi-government yang boleh dikatakan rezeki buat anak dan dapat menjamin masa hadapan saya. 

Oleh itu, saya akan berusaha untuk mendalami agama Islam. In sha Allah...pintu rezeki akan terbuka...yang penting saya hendaklah menjalankan kewajiban saya sebagai orang Islam...solat 5 waktu, tutup aurat, berpuasa di bulan Ramadhan, menunaikan haji (jika mampu) dan membayar zakat. =)

No comments:

Post a Comment